جمهوری اسلامی از مردم ترسیده است

جمهوری اسلامی از مردم ترسیده است

از من سوال می شود که دلیل رفتار خشن جمهوری اسلامی با مردم معترض چیست؟

باید بگویم که جمهوری اسلامی به شدت از مردم ترسیده است وعکس العملهای آنها نیز عکس العمل حکومتی است که به شدت دجار هراس شده است .تنها چند ساعتی از شروع اعتراضات مردم در شهر کوچک جوانرود در استان کرمانشاه  نگذشته بود که بیش از ده نفر توسط عاملان رژیم کشته شدند. این شهر جمعیت زیادی ندارد و من به عنوان نمونه یا مشتی از خروار مطرح می کنم.که نشاندهنده عمل کردن جمهوری اسلامی از روی ترس و بسیار بسیار هراسناک از قدرت مردم بوده  است.حکومت می ترسد و حق هم دارد بترسد چون این اعتراضات ،اعتراضات معیشتی هستند.البتهاگر چخ اعتراضات سیاسی هستند اما به دلایل معیشتی و ناکار آمدی دولت ،شکست دولت در همه زمینه ها و متعاقب آن وعده های دروغین شکل گرفته اند.”مردم جانشان به لبشان رسیده است.”و دولت جمهوری اسلامی به خوبی می داند و درک می کندکه این مردم جان به لب رسیده از هیچ اقدامی در برابر ظلم و وحشتی که جمهوری اسلامی ایجاد کرده است  فروگذار نمی کنند.

بنابراین دلیل چنین برخورد بسیار شدید جمهوری اسلامی با مردم این است که جمهوری اسلامی با همان روش دولت خلافت اسلامی می خواهد در بین مردم وحشت ایجاد کند حتی می بینیم ومی شنویم که مامورین سر معترضین را نشانه می گیرند و در این حالت گلوله ها در جا مردم رابه قتل می رساند.و مناظربسیار دلخراشی را می بینیم که اینها در حقیت طراحی شده اند که هراس را در مردم بالا ببرند.در حالیکه برعکس،این خوده دولت است که بسیار ترسیده از مردم.دلیل دیگر برخورد شدید جمهوری اسلامی با مردم درک همین مطلب است که اینبارمردم برخواستندو حرمت ارتباط بین مردم و جمهوری اسلامی  درایران شکسته شده است.

اما در مورد توان حکومت با این اعتراضها باید بگویم کهعلی رغم اینکه حسن روحانی رییس جمهور ایران اشاره کرده است که معترضین،عددی نیستند اما برخی از فرماندان نظامی تعبیر جنگ جهانی برای این تظاهرات به کار برده اند و برخی نیز اشاره کرده اند که  خدا حکومت را نجات داده است .

باید بگویم که جمهوری اسلامی در دراز مدت توان رویارویی و سرکوب این اعتراضات را دیگر نخواهد داشت.ازسال 1972 به این طرف حدودا 120 کشور با دولتهای خود کامه و مدل دیکتاتوری حکومت شکست خورده و به زباله دان تاریخ پیوسته اند.جمهوری اسلامی هم در نهایت توان مقابله نخواهد داشت.جمهوری اسلامی ورشکسته است ،پول نداردتا آنجا که از روسیه تقاضای وام کرده ،روسیه در مورد 5 میلیارد دلار وام در حال صحبت کردن باآنهاست .بنابراین کاملا مشخص است که خزانه دجمهوری اسلامی تهی است.مردم مصمم هستند اگرچه نمی توان انتظار داشت که هفته دیگر یا یک ماه دیگر جمهوری اسلامی در ایران سقوط کند.ولی این وضعیت قابل ادامه نیست.

مردم اگر حرکتشان را از اعتراضات خیابانی و تظاهرات به اعتصابات سراسری  و به زانو در آوردن بیشتر دولت در برابر مردم بکشند جمهوری تسلامی توان مقاومت برای دراز مدت را نخواهد داشت.

امروز اعتبار و آبروی جمهوری اسلامی ازبین رفته است.مردم آن رودربایستی و ملاحظه سابق را دیگر با حکومت ندارند.امروز می بینیم که مردم عصبانی و معترض با سنگ به مامورین حمله می کنند و در عکس العمل هایشان فوق العاده مصمم هستند.

مردم نان ندارند و این اعتراضات معیشتی به اعتراضات سیاسی و نهایتا به شکست جمهوری اسلامی منجر خواهد شد.به عبارتی فروپاشی جمهوری اسلامی با وضع فعلی قطعی است.نه در هفته های آتی اما در دراز مدت قطعا حکومت،توان مقابله با مردم را به این شدت نخواهد داشت.از طرفی اعتبار بین المللی خود را نیز از دست داده است. رسما حک.مت دروغ می گوید و ادعا می کند تصاویر اعتراضات جعلی است یا اقای روحانی می گوید تعداد اندکی بوده اند اما فرماندهان سپاه می گویند ما در یک جنگ جهانی بوده ایم.  

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *